CUPRA Master och CUPRA Expert
CUPRA Garage – inte vilken bilhall som helst
När du kliver in genom dörrarna till ett CUPRA Garage är det allt annat än känslan av en traditionell bilhall som möter dig. Den genomtänkta designen i inredningen och den välkomnande, personliga atmosfären är en del i CUPRAs vision att erbjuda kunden en helhetsupplevelse.
Du känner igen dig i ett CUPRA Garage. Även om varje byggnad är unik har konceptet samma riktlinjer i hela världen. I grund och botten är det en bilhall, men med en upplevelse utöver det vanliga.
Precis som för bilarna är designen viktig och i fokus. Koppardetaljer, stor vikt vid belysning, golv och väggar i sten och stora fönsterytor för att få in ljus kännetecknar ett CUPRA Garage. Lokalen har flera skärmar där det går att konfigurera bilar och i mitten finns en loungeyta med soffor, tv och en kaffemaskin. Här kan du hänga, träffa din CUPRA Master eller sitta och jobba medan du väntar på att din bil ska bli klar på service. En trevlig, funktionell miljö där det går att förena nytta med nöje.
Hela bilbranschen går idag mot automatisering och digitalisering. CUPRA tror på det personliga mötet, att säkerställa att alla kunder får det stöd och den hjälp de behöver och väljer att fortsätta vara en del av CUPRA Tribe. Som kund kan du kontakta din CUPRA Master om allt som rör din bil. Servicefrågor, något specifikt om bilen eller vad som händer inom CUPRA framöver. CUPRA Master är mer än en säljare. Fokus ligger på långsiktiga kundrelationer med huvudansvar för hela kundresan, det vill säga från att kunden köper sin CUPRA till dess att han eller hon köper sin nästa CUPRA. I teamet finns också en CUPRA Expert, som samarbetar tätt med CUPRA Master för att kunden ska få en femstjärnig upplevelse även vid besök på serviceverkstan.
Sofie Lennartsson
– Visst kan du bilda dig en uppfattning av märket online och enkelt klicka hem en bil, men kommer du väl in i ett CUPRA Garage är det stor skillnad på upplevelsen. Vi ger personlig service i en skön och avslappnad miljö, säger Sofie Lennartsson, CUPRA Master på CUPRA Örebro Möller Bil.
CUPRA sticker ut som märke och det gör även CUPRA Garage som bilhall och CUPRA Master som säljare. Här handlar det om behovsanpassad försäljning, att hitta rätt bil och rätt lösning till varje enskild kund.
– Jag och kunden får en relation som inte bara handlar om att sälja bilen, säger Sofie. Jag finns med vid till exempel service- och verkstadsärenden genom hela leasing- eller ägandeperioden. I ett klimat där kunder mer och mer är illojala mot sitt bilmärke har CUPRA i stället ökat sin lojalitet och kunden köper gärna en CUPRA igen. Jag tror att våra kunder identifierar sig mycket mer med sitt bilmärke tack vare vårt koncept med CUPRA Garage, CUPRA Master och CUPRA Expert.
Dennis Rumpunen
Nära samarbete mellan sälj och eftermarknad
Dennis Rumpunen, som är CUPRA Expert på CUPRA Halmstad MotorHalland, tror också att den starka interna relationen mellan sälj och eftermarknad i ett CUPRA Garage gör skillnad för kunden.
– Redan vid leveransen av en CUPRA introducerar vår CUPRA Master mig för kunden, så att de direkt får ett ansikte på sin personliga kontaktperson när det gäller verkstadsärenden och service, vilket gör att jag får full koll på kunden från början, säger Dennis.
Genom kontinuerliga möten mellan CUPRA Master och CUPRA Expert, vet Dennis vilka behov kunderna som besöker verkstan har.
– Det kan till exempel vara en kund som har ett stressigt schema och behöver en snabb incheckning eller en mer osäker kund som behöver mer tid för genomgång. Vi anpassar oss efter kundens behov, säger han. Och ibland kommer en kund bara förbi och tar en kopp kaffe utan att ha något ärende med bilen. Det är verkligen speciellt och väldigt kul med mitt jobb, att få bygga en annan typ av relation med kunden än bara den affärsmässiga.
Hannah Malmberg
Den personliga kontakten är vår styrka
På CUPRA Karlstad Lecab Bil finns också ett av Sveriges just nu runt 30 CUPRA Garage. Att du som besökare möter en välkomnande och personlig atmosfär även här finns det bevis för. En av deras kunder har nämligen inrett sitt vardagsrum med inspiration från CUPRA Karlstad Lecab Bils CUPRA Garage. Här känns det som hemma.
– Dagens digitaliserade marknad, speciellt i bilbranschen, är effektiv men gör bilaffären mindre personlig. Den personliga kontakten är vår styrka som återförsäljare och den lyfts verkligen av CUPRA Master-rollen, säger Hannah Malmberg, som arbetar som just det i Karlstad.
Kunden sätts alltid i första rummet. Den täta kommunikationen mellan CUPRA Master och CUPRA Expert gör att de har en gemensam överblick över kundens personliga behov.
– Det är otroligt kul att få jobba med en så engagerad organisation som brinner för varumärket, säger Hannah. CUPRA jobbar verkligen för kunden och vi är märkets ambassadörer. Det är en spännande miljö att arbeta i.
I våra CUPRA Garage anordnas också event, som till exempel provkörningshelger och företagsluncher, men du är när som helst välkommen in i denna trevliga miljö för att lära känna oss, våra bilar och produkter.